Magyarmanifesztó

Kevesebb, mint három hét és otthon leszek. Elképesztő módon várom már, bőven elég volt Londonból. Másfél év alatt dolgozgattam, láttam sok-sok remek koncertet munka közben, elkezdtem és halasztok egy egyetemet itt. Ne aggódjatok, nem vágom sutba az oktatásom, ezért a halasztás, de otthon is jelentkezem. Nem biztos, hogy pszichológiára, valahogy nem fogott meg a félév alatt. Még gondolkodom, de más irányi terv van már.

Karácsonykor mondtam el a családnak Skypeon keresztül, hogy milyen döntést hoztam. Sajnos nemvárt reakciót kaptam: „maradj ott”, „Magyarországon minden szar”, stb. Hát, nem az. Legalábbis szerintem nem.

És pontosan emiatt a hozzáállás miatt is megyek haza (van több más ok is). Magyarország nem ideális, tudom, de ha mindenki így áll hozzá, akkor nem is fog változni. Voltam már egy pár helyen, és biztos megállapíthatom, hogy Budapest a legszebb város, rengeteg kihasznált és kihasználatlan lehetőséggel. Ez igaz a többi városra is, de azokat nem ismerem annyira, hogy relevánsan emeljem be ide.

Viszont ha minden tehetséges ember előbb-utóbb, pontosan ezen a nyomvonalon haladva, emigrál valami ‘dicsőbb’ nyugati országba, mi marad? Önbeteljesítő jóslat. Belátom, nem vagyok hihetetlenül tehetséges még, de én így szeretnék példát mutatni mindenkinek, aki külföldre ment „szerencsét próbálni”. Gyertek haza, itt legyen jó!

Szeretnék otthon valami olyasmivel foglalkozni, amivel jobbíthatom a közérzetet. Politika, szociális akármi, ki tudja még. De úgy érzem, valami engem igazán érdeklőre találtam, ebben a témában. Ezenkívül barátokkal találkozni, sörözni, csókolozni, gangon lenni, békávézni, moszkvázni, hekkezni, pálinkázni, gödrözni. Boldognak lenni. Otthon.

Leave a Reply

