A nagymagyar hatalomátvétel, plusz: Lencsefőzelék fasírttal

Egy pár napig, hétig vendégül láttam egy régi barátomat, Magdit, akivel még múlt Szigeten Arribáztunk meg mulattunk együtt. Már akkor is mesélt, hogy járt Glastonburyn, és jövőre is (ami idén) tervezi. Neki sikerült is, és egy barátnőjével, Zsuzsával, jöttek, láttak és megszálltak nálam! Remek mókahad és boldogság volt. Sajnos nem tudtunk annyi időt együtt lenni, mert nekem dolgozni kellett és hasonlók, de attól függetlenül remek mulatságok voltak.

Egyik reggel kijelentettem: én úgy ennék valami magyarost, mint például fasírtot, Zsuzsa pedig kontrázott, hogy rengetegszer segített anyukájának a konyhában a finomság elkészítésében, és szinte teljes bizalommal állt ki a képességei mellett.

Kijelenthetem, teljes sikerre vitte magát!

Alant pedig a recept, képekkel majdan illusztrálva.

Mik kellenek:
• darált hús (részünről sertés)
• hagyma nagyon pirinyóra felkockázva
• fokhagyma szintén picin
• tojás
• száraz kenyér, beletépve
• só
• bors
• paprika
• még biztos volt valami, majd utánakérdezek

Egy nagy tálban összekevergetjük a hozzávalókat, szigorúan kézzel turmixolva aztán jó sok napraforgóolajban gyönyörűre sütjük.

A boltban kértünk, de nem kaptunk, száraz, kidobásra ítélt kenyeret, így vettünk friss zsömléket, félbevágtuk, megkentük olivás-fokhagymás dzsúzzal és belevágtuk a sütőbe pirítani, majd később a húsos trutymóba. Így lett nagyon finom!

A lencsefőzelékről pedig azt hiszem írtam, ez most tökéletes lett. Ismét én voltam a felelős, szép lassan önellátó főzőember leszek!

Pont mire kész lettünk, megjött Lili is, a kereszttesóm, és együtt mulattunk és kacagtunk az éjszakába, megsegítve ciderrel, sörrel és házipálinkával!

Még egy járulék: egy este munkából hazatérve pörkölttel vártak az én tündéraranyos lányaim! Imádnivalóak, nemdebár?

Leave a Reply

