Pastrami

Még Londonban voltam az út előtt, mikor a Reader kidobta Nándi méltató cikkjét a Pastramiról. Mivel úgyis kerestem valami jópofa helyet ahová a Gyönyörűmmel elmennék, pont kapóra jött. Az egész webjelenlét instant win volt (hol máshol láthatod, hogy dolgoznak a szakácsok webkamerán?), szóval elterveztem, hogy ide elmegyünk.

Egy kis kolbászolás után Óbudán, ami alatt váltig állítottam, hogy tudom, merre kell menni (a férfinak mindig tudnia kell, merre kell menni), és egy tervezett hátraarc előtt (talán mégis inkább arra?) M. javasolta, hogy jobban járunk, ha megkérdezem valakitől. Az első irány volt jó. Amúgy elég feltűnő objektum, hatalmas nagy. Ha kedvet kapnál elmenni, az amfival szinte szemben van. 86 meg az az új 6-os busszal (nem tudom a számozást) Margit híd felől a Nagyszombat utca.

Hely megtalálva, örömmel nyitok be – és engedem M.-t előre (egy rövid kis kitérő kérdés: illem szerint a hölgy megy előre, kivéve kocsmába vagy hasonló, késdobálásra hajlamos helyekre. Ez érvényes ismeretlen helyre is? Erről vitatkoztunk), a kedves pincértől két főre kérve a dohányzóban. Ezt egy kicsit megbántam, mert a földszinten LÁTVÁNYKONYHA van, érted? Ott csinálják a szemed láttára. Vagyis mások szeme láttára, mert az emeleten van a dohányzó. Majd legközelebb.

Leültünk, kellemes indusztriál hangulat (elszívő cső a szem láttára, egyszerű beton építészet, stb.), asztalok és egy bicikli! Bizony, az Arriba mellett valószínűleg a legbringabarátabb helyre csöppentünk. Ennek örülünk. Örülök, egyes számban. Rendeltünk italt, nem volt Traubi, maradt a szóda.

Aztán nehezen, de döntöttünk. Vegyes ízelítő, padlizsánkrém, mozzarella, oliva stb., volt az előétel, amit megosztotunk. Finom finom, de hol a kaja??
Aggodalomra ok nincs, jönnek már. M.-nak harcsa vagy valami hal (mondd meg) és rizottó, nekem pedig ravioli (nem tudtam, mi az), amik fura UFÓ alakú tészta volt. És meglepőmód laktató, pedig csak négy darab volt. Négy nagy ufótészta. Desszertnek nem is volt már hely, pedig a madártejre rágerjedtem. Egy kis kiugró: a madártejet karácsony óta akarom, akkor megpróbáltam megcsinálni, de nem igazán sikerült. Egy ilyen szottyadt massza lett belőle. Mondjuk egy ígéretet begyűjtöttem tejbedarára, ami sokkalta vonzóbb, és finomabb is volt, később.

A végén egy kis kávé és cigi, nagyon kellemes helyet ismertem meg, ahová fogok még járni biztos, de nem egyedül.

Pastrami Étterem
Weblap, de van Csiripelőjük is
1036 Budapest, Lajos utca 93-99
Amikor mi voltunk, elég hely üres volt, de helyetfoglalni mindig jó ötlet
Tel.: +36 1 430 17 31

2 thoughts on “Pastrami

Leave a Reply

